Storsegern mot Falkenberg gav inte bara tre viktiga poäng till laget. Det gav även IF Elfsborgs partners tillika matchvärdar; Brainforest, Willys och Speed Group en lyckad eftermiddag på arenan.

-Det är alltid kul att vara matchvärd på Elfsborgs matcher, ett bra forum att stärka vårt varumärke och träffa såväl gamla som nya kunder. I år valde vi att jobba med ”goodiebags” vilket krävde en hel del förberedelse men vi fick ovärderlig hjälp av framför allt vaktmästarna på arenan- kanonkillar som alltid ställer upp och är hjälpsamma, säger Peder Magnusson, butikschef på Willys och berättar att man som en del i sitt matchvärdskap dagarna före match även anordnade aktiviteter i butiken där kunderna vid köp av vissa varor kunde erhålla matchbiljetter.

Matchvärdarna har möjlighet att exponera sig som de själva vill inför och under ”sin match”. Speed Group laddade för match i konferensrummet på Elfsborgs kansli med ett 15-tal kunder samt potentiella kunder. Tillsammans åt man en italiensk buffé och lyssnade till Magnus Haglund, Emir Bajrami och Rasmus Rosenqvist som kom på besök.
-Väldigt trevligt och lättsamt. Vi är otroligt nöjda med vårt matchvärdskap, säger Marcus Hedelin, på Speed Group som även arrangerade en ”tippa matchen-tävling” på Facebook inför matchen samt exponerade sig på Borås Arena och som vanligt i halvtid då man varje match bjuder sponsorerna på Speed-fika.

Den tredje matchvärden var IF Elfsborgs kommunikationsbyrå, Brainforest. Den första september bytte man namn från Rekyl och även affärsinriktning, från traditionell reklambyrå till strategisk kommunikationsbyrå. Brainforest har bland annat gjort nya elfsborg.se och är inblandade i det mesta som rör kommunikation och marknadsföring kring Elfsborg.
-Vi valde en match som låg rätt i tiden för oss och då vi har många kunder i både Borås och Falkenberg passade den här matchen oss perfekt. Matchvärdskapet är ett utmärkt tillfälle att profilera sig, både till företag och privatpersoner. Engagerar man sig lite extra i sitt matchvärdskap får man ut så otroligt mycket mer. Det är alltid roligt att jobba med Elfsborg, en av våra viktigaste partner. Affärsnätverket är givetvis en del i det hela men framför allt vill vi stötta Elfsborgs samhällsengagemang. Elfsborg är så mycket mer än fotboll och arbetet i Vi Tillsammans är det viktigaste att stötta för oss, säger Peter Algebäck, vd på Brainforest.

Tillsammans utsåg matchvärdarna även matchens lirare i respektive lag. I Falkenberg gick priset till Enoch Kwakwa och i Elfsborg till Viktor Claesson.
-Vår medarbetare Anders och hans dotter Elin fick hedersuppdraget att lämna över en matkasse till Viktor vilket blev ett minne för livet för dem. Vi tackar Elfsborg och arenans personal för ett rakt igenom proffsigt samarbete, säger Peder Magnusson på Willys.
-Matchvärdarna fyller en jätteviktig funktion för stämningen på och kring matchen. Det blir en speciell sammanhållning när våra partners är delaktiga och visar upp sig, visar att de stöttar Elfsborg. Det är fritt fram att komma med idéer och nytänk i sitt matchvärdskap. Vi finns här och hjälper till så långt det går för att bidra till ett lyckat värdskap för våra partners, säger Lina Wettergren på Elfsborgs marknadsavdelning.