NetonNet, Willys, Effektiv och Staples delade på matchvärdskapet när IF Elfsborg tog emot Djurgården och inkasserade en viktig poäng i den allsvenska slutspurten.

NetonNet, en av IF Elfsborgs huvudsponsorer, hade inför matchen delat ut 7000 gula flyers på läktarna med Elfsborgsemblemet och NetonNet-loggan på ena sidan och fina erbjudanden från butiken på andra. Tio åskådare hade turen att hitta Samuel Holméns autograf på sin flyer och vann därmed varsin powerbank. Som vanligt levererades också matchbollen i samarbete med NetonNet.

Willys, Effektiv och Staples utsåg tillsammans matchens lirare i respektive lag. I Djurgården gick priset till Kim Källström och i Elfsborg; Issam Jebali. Båda fick bland annat ta emot en fullproppad matkasse från Willys.
-Vi är jättenöjda och känner att vi som vanligt har fått ett proffsigt bemötande från Elfsborg som gett oss de rätta förutsättningarna för ett lyckat matchvärdskap. I år ville vi marknadsföra att Willys Borås den 3 oktober börjar med e-handel och det känns som att vi fick ut vårat budskap på ett bra sätt, säger Peder Magnusson, butikschef Willys Borås.

Staples som säljer väldigt brett spektra av produkter och tjänster till en enorm volym av kunder ser matchvärdskapet som ett bra tillfälle att samla leverantörer och partners.
– Såklart när man är officiell matchsponsor så blir det lite extra och vi har alltid försökt att knyta det till något speciellt. Får man med sig en leverantör eller partner som ges möjlighet att informera, introducera eller utbilda så är det ett utmärkt tillfälle, både för kunder och anställda. Vi försöker alltid att knyta någon aktivitet till alla matcher under året där vi tar med oss kunder, leverantörer, genomför möten med potentiella nya medarbetare eller andra intressenter. Det blir en väldigt speciell inramning och man kan nyttja faciliteter som skiljer sig ifrån de ställen man normalt sett möts på. Dessutom blir det en väldigt tydlig delning mellan det man eventuellt pratar om innan matchen och själva matchen som man heller normalt sett aldrig får vid ett ”vanligt” möte, säger Mats Karlsson, VD på Staples.

Effektiv samlade personal och partners på Elfsborgs kansli före matchen för mat, dryck och samkväm.
-Vi har haft en jättetrevlig kväll. Det är ett avslappnat och trevligt sätt att umgås på och ett bra sätt att marknadsföra sig, sa Effektivs vd Mathias Svensson efter matchen när han delade ut Effektivs pris till matchens lirare.

Vid nästa hemmamatch mot Sundsvall den 15 oktober hälsar vi vår partner Speed välkommen som matchvärd.