Digitalt Årsmöte 2021

Onsdagen den 10 mars kl. 18:00 bjuder IF Elfsborg in till föreningens årsmöte.  Med anledning av rådande pandemi hålls mötet digitalt – precis som tidigare medlemsmöte.

Varmt välkomna alla medlemmar att delta på IF Elfsborgs Årsmöte. Här har du som medlem en möjlighet att tycka till och använda din demokratiska rätt som medlem i vår förening. För att delta på årsmötet krävs det att du föranmäler dig till mötet.

Här sammanfattas all information om vårt årsmöte. Både nytt och sådant som vi skickat ut tidigare

• Anmälan skickades ut (10 feb 2021 kl. 08:00) till alla IF Elfsborgs medlemmars e-postadresser. (Påminnelse 26 februari)
  • 3 mars skickades det ut möteslänkar till Zoom till samtliga som anmält sig till årsmötet 10 mars och testmötet 3 mars
  • 2 mars skickades det ut  inloggningsuppgifter samt länkar till röstningsverktyget Suffra.
  • Samtliga länkar som skickats ut kommer att användas både testmötet och årsmötet.

_______________

Medlemmar kan inkomma med förslag på kandidater ända fram till årsmötet den 10 mars 2021. Valberedningens förslag kommer dock att presenteras senast den 17 februari via medlemsutskick och på föreningens hemsida.

Om någon medlem vill nominera styrelsekandidater till valberedningen skall de skickas till [email protected] senast den 8 februari 2021.

Motioner och förslag till Årsmötet

Medlemmar som önskar väcka motion till Årsmötet, skall senast den 10 februari skicka detta till IF Elfsborg, Ålgårdsvägen 32, 506 30 Borås eller till [email protected]

MOTION SAMT STYRELSENS UTLÅTANDE (LÄNK)

Digitalt mötesverktyg – Suffra och Zoom

Mötet kommer att ske via det digitala mötesverktyget Zoom och Suffra. Nedan följer instruktioner hur du använder verktygen.

Ett par länkar kommer att skickas till din e-postadress som angetts vid anmälan (eller som finns registrerad i medlemsregistret), som leder dig till två olika verktyg som gör det möjligt att delta i årsmötet.

Du kommer få ett mail från [email protected] med ditt inlogg för Suffra. Du öppnar Suffra i en vanlig webbläsare, det är ingen app som kräver nedladdning. Använd ej Internet explorer.

Du kommer även få en länk till Zoom som du följer instruktionen att ange användarnamn så får du åtkomst till mötet. I Zoom kommer du se själva årsmötesordföranden hålla årsmötet.

Du kommer behöva en dator med webbkamera (för att synas om du vill) och microfon för att delta för att både kunna se Suffra och använda Zoom. Du kan antingen ha dessa på samma skärm och växla mellan/lägga fönsterna bredvid varandra eller så har du de på olika skärmar. Till exempel Suffra på mobilen och Zoom på läsplatta eller dator.

Om det är första gången du deltar i Zoom kan du bli ombedd att ladda ner programmet genom att spara Zoomfilen på datorn, vilket kan ta ett par minuter. Du kan behöva acceptera Zooms användningsvillkor samt tacka ja till att delta med din dators video och audio. Så se till att ha gjort klart detta i god tid innan årsmötet startar. Du kan också på datorn delta i webbläsaren, du kommer få detta som valbart alternativ. Är det här ditt första Zoom-möte så finns här är bra kort video om hur du ansluter: https://www.youtube.com/watch?v=PcUgz-j3SPI

Under själva årsmötet:

• För att se alla deltagare, välj Gallery View i Zoom genom att klicka högst upp till höger
  • Även andra ikoner som chatt, mikrofon och videokamera blir synliga samtidigt vid nederkanten. Du kommer se att medlemmarna samlas allt eftersom inloggningen pågår
  • Du använder symbolerna för video och audio för att stänga av eller slå på bild och ljud
  • Tips! Ha din mikrofon avstängd (mute) när du inte pratar i mikrofonen
  • När du väl anslutit och ljud och bild fungerar, så kan du använda stunden fram till mötet börjar till att prata med andra eller sätta videon på vänt och hämta kaffet
  • När mötet startar skall alla vara på plats med videon påslagen

Inför mötet

Utredning om VAR

Vid årsmötet 2020 beslutades att IF Elfsborgs slutliga ställningstagande gällande VAR ska fastställas på ett medlems- eller årsmöte med utgångspunkt från den utredning som tas fram av Svensk Elitfotboll och Svenska Fotbollförbundet.

Utredningen är nu klar. Ta del av utredningen här (LÄNK). Den är alltså ett beslutsunderlag inför föreningens årsmöte den 10 mars då frågan om VAR kommer att behandlas.

Styrelsens förslag: LÄNK

Årsredovisningen kan avhämtas på kansliet fr.o.m den 3 mars.
Löpande inför årsmötet kommer medlemmarna att informeras med nödvändig information via mejl och på elfsborg.se.

Verksamhetsberättelse och Årsredovisning

Verksamhetsberättelse IF Elfsborg 2020

Ta del av IF Elfsborgs verksamhetsberättelse genom att klicka på rutan nedan. Nu finns också verksamhetsberättelsen att hämta i fysisk form på vårt kansli.

Årsredovisning IF Elfsborg 2020

Ta del av IF Elfsborgs årsredovisning genom att klicka på rutan nedan. Nu finns också årsredovisningen att hämta i fysisk form på vårt kansli.

Annonser
Huvudpartners